Iedereen die wil afvallen kan wel baat hebben bij tips bij diëten en afvallen. Helaas werken niet alle tips even goed. Maar we helpen je graag op weg en geven je een aantal tips die je zullen helpen om van elk dieet een succes te maken.

Begin op een goed moment

De start van je dieet is cruciaal. Begin op een moment waarop jij er klaar voor bent. Niet in een periode waarin je veel stress hebt, niet lekker in je vel zit en waarin veel leuke dingen staan te wachten (waarbij ook nog eens lekker eten op tafel komt). De kans is dan namelijk groot dat je het niet vol gaat houden. Want een onjuist moment maakt dat je sneller bereid bent om op te geven en terug te stappen in je oude eet- en drinkpatroon. En dat is nu precies wat je moet voorkomen.

Verdiep je in het dieet dat je gaat volgen

Ben je van plan om een dieet te gaan volgen? Slimme keuze. Een dieet kan je richting geven en helpen om de juiste keuzes te maken. Voeding en beweging spelen in de meeste diëten een belangrijke rol. Door je goed te verdiepen in een dieet, kun je bepalen of het dieet bij je past. Mag je lekker blijven eten of moet je af gaan zien? Is er veel beweging nodig of niet? Komt het dieet overeen met je eigen levensstijl of kun je je hiernaar schikken? En in hoeverre is je dieet bepalend voor het leven van je gezin. Moeten die meedoen of kunnen die ook zonder het dieet verder? En hoe belangrijk is dat eigenlijk voor je? Vragen, vragen en vragen. Je moet ze echter wel stellen voor je begint.

Beweging blijft belangrijk

We kunnen eromheen draaien, maar echt afvallen doe je met beweging. Zonder beweging kun je het echt wel schudden. Afvallen gebeurt pas als je energie wordt verbruikt en er geen slechte energie voor terugkomt. Dat betekent dat je van alles uit de kast moet gaan trekken om meer te gaan bewegen. Ga er vaker op uit: ga een stuk wandelen of hardlopen, pak de fiets in plaats van de auto en meld je aan bij de sportschool of bij een sportvereniging. Je moet zorgen dat je elk moment dat je kan bewegen optimaal benut.

Rust voldoende uit

Maar minstens zo belangrijk als beweging is het om te rusten. Zonder rust kan je lichaam niet herstellen en niets doen met alle inspanningen die je geleverd hebt. Je moet goed slapen en zorgen dat je ’s avonds voor het slapengaan voldoende rust pakt. Een boek lezen kan enorm goed helpen, net als een lekker warm (verwen)bad. Zorg dat je tot rust komt. Niet alleen belangrijk voor je lichaam, maar ook voor je geest. Want mensen die uitgerust zijn, vallen veel sneller en beter af. Dat komt omdat de stress hen niet in de weg zit.

Voeding blijven toetsen

Tot slot speelt voeding natuurlijk een heel belangrijk rol bij het afvallen. Dus als je kritisch naar je voeding blijft kijken, kom je al heel ver. Vermijd ongezonde producten (met veel enkelvoudige koolhydraten en suikers) en zoek naar gezonde, natuurlijke producten. Het liefst groenten en fruit aangevuld met vlees, vis en noten en zaden. Je zal merken dat deze voeding je veel energie levert en zorgt dat je er goed tegenaan kunt.

Comments Off on Tips bij het afvallen Gezondheid

Het gebeurd al snel dat je ergens even geen zin in hebt, dit kan komen door dingen in je persoonlijke leven omdat er bijvoorbeeld dingen aan de hand zijn in je relatie, maar ook wat er op de werkvloer gebeurd speelt heel erg mee in de motivatie die je voor andere dingen hebt. Als je na een lange vervelende dag thuiskomt van werk zal je minder snel gemotiveerd zijn om de dingen te doen die echt nodig zijn.

Een fijne werkomgeving is daarom van groot belang, niets is zo vervelend om elke morgen weer tegen je zin naar werk te gaan omdat het veel stress bezorgd. Het kan zo zijn dat je baas niet sociaal en professioneel is en daarom de communicatie stroef loopt waardoor er vaak verschillen ontstaan die er helemaal hoeven te zijn. Nog een ding wat meespeelt is de werkdruk, er zijn bedrijven die simpelweg te weinig mensen aannemen voor bepaalde functies omdat er zoveel mogelijk geld bespaard moet worden. Geef daarom ook aan bij je baas of directie als de manier van werken echt niet realistisch is.

Thuis is het ook belangrijk om dingen goed op orde te hebben, dit heb je namelijk zelf in de hand. Het is belangrijk om voldoende rust te nemen maar ook om prioriteiten te stellen van dagelijkse verplichtingen waar je aan moet voldoen. Als je niet voldoende uitrust in bijvoorbeeld het weekend dan zal het je werk een stuk minder draagzaam maken. Het is ook goed om over dingen te praten die je dwars zitten, dit kan je doen met vrienden of als je opzoek bent naar professionele een psycholoog. Zowel kinderen als volwassenen kunnen in therapie gaan voor problemen waar zij tegenaan lopen.

Naar een psycholoog gaan is echt niet zo gek als je denkt, er zijn veel mensen die zich ervan weerhouden om een afspraak te maken. Jaarlijks gaan er tienduizenden mensen naar een psycholoog, veel mensen ook eenmalig, het hoeft dus niet zo te zijn dat je er keer op keer heen moet. Als je de drempel toch wat hoog vindt dan kun je ook kiezen om naar een online psycholoog te stappen, dan kun je via Skype een sessie inplannen. Dit vinden veel mensen toch net wat fijner.

Blijf niet te lang met je problemen rondlopen, hoe langer dingen duren hoe vervelender het kan worden. Dingen zoals een burn out wil je namelijk voorkomen.

Comments Off on Minder stress Geen categorie

Bacteriën zijn onmisbaar voor uw lichaam en daarom is het ook heel erg belangrijk dat u in uw dagelijkse voeding voldoende producten tot u neemt die waarborgen dat u altijd voldoende essentie probiotica binnenkrijgt. Dit is echter niet altijd zeker wanneer u erop vertrouwd dat de voeding uit de supermarkt voldoende gezonde bacteriën bevat die kunnen voorzien in uw dagelijkse behoeften. In dat geval is het belangrijk om te weten dat er voldoende voedingssupplementen te krijgen zijn die in de behoefte van deze bacteriën kunnen voorzien. In de webshop van Byfit.nl zin bijvoorbeeld meer dan voldoende producten te vinden die ervoor kunnen zorgen dat u nimmer een tekort aan probiotica zult krijgen.

Gezonde bacterie populaties
In uw lichaam heeft u veel meer probiotica dan u werkelijk zou denken. In uw maag en darm stelsel bijvoorbeeld zijn veel bacteriën actief die essentieel zijn om de voeding te verteren die u in uw maag krijgt. Probiotica supplementen kunnen ervoor zorgen dat u nimmer een tekort zult hebben van deze essentieel bacteriën. Er zijn vele producten verkrijgbaar zoals Orthiflor Basic en Original tabletten die gezonde probiotica bevatten die uw lichaam nodig heeft voor een gezonde spijsvertering.

Bacteriën houden elkaar in evenwicht
Het is belangrijk om te weten dat bacteriën elkaar in het lichaam in evenwicht houden. Wanneer u een tekort heeft van de éne bacterie dan is het mogelijk dat een schadelijke bacterie kans krijgt om u ziek te maken. In een gezond lichaam is die kans een stuk minder maar dan moet u er wel rekening mee houden dat u uw voeding erop afstemt dat u niet te snel een tekort zult krijgen van de gezonde bacteriën. Met Probiotica verkleind u de kans op zo’n tekort omdat in deze producten alle bacteriën zitten die u nodig heeft voor een gezonde balans.

Comments Off on De beste probiotica voor uw lichaam Geen categorie

Wat verstaan we onder een Hersenbloeding?

Een hersenbloeding is een uit eigen beweging ontwikkelde ophoping van bloed in of rond de hersenen. Deze worden onderscheiden in bloedingen in de hersenen welke de intracerebrale bloedingen worden genoemd en bloedingen om de hersenen welke de subdurale bloeding en de subarachnoïdale bloeding worden genoemd. Een bloeding in de hersenen kan optreden zonder achtergrond of met achtergrond. De achtergrond is doorgaans wel bekend als er geen achtergrond is maar deze is niettemin niet aan te tonen. Als het gaat om personen die de 65 jarige leeftijd bereikt hebben met een historie in diabetes, verwijzingen voor verkalking van de aderen en hoge bloeddruk dan is er regelmatig geen achtergrond te vinden.

Oorzaak van een subarachnoïdale hersenbloeding

Een gebarsten aneurysma is haast altijd de veroorzaker van de subarachnoïdale hersenbloeding. Een gebarsten aneurysma kan overal plaatsvinden. De subdurale hersenbloeding ligt tussen het harde hersenvlies en de hersenen. De subdurale hersenbloeding doet zich voor bij een hersenbloeding als consequentie van een ongeval. Het kan gaan om een acute subdurale hematoom waarbij doorgaans sprake van is bij een ernstig ongeval met schedelletsel. Een chronische subdurale hematoom komt normaliter bij mensen op latere leeftijd voor. Het aneurysma knapt doordat het bloedvat niet elastisch, te nauw of dat de bloeddruk te hoog is en volgens kenners zijn er vast nog meer redenen. Je kan hersenbloeding.eu eens langs gaan om meer te weten komen over de oorzaken.

De hersenbloeding treedt regelmatig ver in de hersenen op. Het effect van een hersenbloeding is veelvuldig een halfzijdige verlamming. Een hersenbloeding met een achtergrond treedt meestal op jongere leeftijd op. Een neuroloog is verantwoordelijke voor de behandeling. De behandeling van een hersenbloeding hangt af van de plek. Een aneurysma kan middels een operatie worden behandeld. Wees er dus op tijd bij. Wanneer je eenmaal een hersenbloeding hebt opgelopen kan je hierdoor overlijden en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Bron: Diabetescentrale.nl

Comments Off on Ophoping van bloed in de hersenen Geen categorie

Het is een nieuwe trend en mischien heb je mensen er al mee zien rondlopen. De zogeheten elektrische sigaret. De e sigaret lijkt op de normale sigaret maar is toch een ander verhaal. Met een normale sigaret rook je de tabak totdat de sigaret op is en gooi je het weg. De e sigaret is er meer sprake van dampen. Je dampt de vloeistof uit de e sigaret.
De verschillen met de e sigaret en de normale sigrate die iedereen kent, stoppen niet daar.

Inhoud

Sigaretten bevatten veel stoffen die schadelijk zijn zoals onder andere teer. De e sigaret is in dat opzicht veel ‘’gezonder’’. Nicotine is de stof die beide sigaretten met elkaar gemeen hebben. Dit betekent dat de e sigaret dus geen teer bevat. De oorzaken van long kanker zijn ook voor een grote deel teer. E sigaretten zijn ook niet heilig want ze bevatten nicotine en dat is namelijk heel verslavend.

Plekken

Omdat de e sigaret alleen nicotine bevat en geen andere schadelijke stoffen zoals teer heeft de e sigaret geen gevolgen voor meerokers. Mensen kunnen als het ware gewoon bij je op schoot zitten terwijl jij lekker ligt te dampen en het zal geen schade voor hun opleveren. Verboden te roken borden zullen ook niet een probleem vormen voor de e sigaret gebruikers. Het feit dat meerokers niet betrokken zijn bij jou gedamp maakt het mogelijk dat de e sigaret overal gedampt kan worden. Dit betekent dat het binnen mag zowel in bussen als kantoren. Het kan wel zo zijn dat sommige plekken er liever voor kiezen om dat niet toe te laten maar het is niet verboden.

Toekomst

De e sigaret heeft de sigaretten nog niet vervangen. Veel mensen vinden het niet hetzelfde en dat zal waarschijnlijk wel even nog zo blijven. De gemakelijkheden van de e sigaret en de mindere schadelijke stoffen die erin zitten geven het wel een mooie perspectief. De markt van de e sigaret is en 5 jaar tijd met maar liefst 300 procent gegroeid en zal waarschijnlijk doorgroeien. Misschien zal over 50 jaar wel iedereen aan de damp zitten om er vervolgens achter te komen dat het wel eens schadelijker kan zijn dan de sigaretten zelf. Tot die tijd kan je ‘’veilig’’ door dampen.

Comments Off on E sigaret Geen categorie

Wil jij ook lekker fit en goed in je vel zitten? Dat was nog nooit zo gemakkelijk. En dat alles in maar liefst zes minuten op een dag. dat is helemaal niet veel! Met stretchen hou jij jezelf soepen en fit. en je traint je lichaam ook nog eens zodat je minder snel last zult hebben van eventuele verzwikte voeten of verrekte spieren. Er zijn vele verschillende stretch oefeningen mogelijk. stel daarom je eigen favorieten samen en probeer het eens uit. Hieronder is een van die oefeningen duidelijk en bondig beschreven, zodat jij een het eens kan uitproberen.

Dit is een van de oefeningen van het stretchen. Het zal ervoor zorgen dat de tenen en spieren op de achterzijde van je benen net zoals bij de spieren in je onderbenen en de wanden ervan zal strekken. Bij het begin is het aan te raden de benen als eerst te spreiden. Als je al meer getraind bent, kan je ervoor kiezen de voeten naast elkaar te zetten en deze oefening uit te oefenen.
Tip:
Hou je hoofd en nek ontspannen tijdens deze oefening. Laat je in geen enkel geval afleiden of verleiden om naar voren te kijken. Dit kan later spierpijn in je nek veroorzaken.

Nu zal in de oefening stap voor stap gedetailleerd uitleggen. Zodat die makkelijk te volgen is en jij het ook thuis kan uitproberen.

Stap 1
Ga rechtop staan. Zet je voeten op heup breedte uit elkaar. Laat je armen naast je lichaam hangen.

Stap 2
Laat hierna je bovenlichaam langzaam naar voren buigen. Zo ver als dat voor jou mogelijk is. Als je het kan probeer dan met je handen de grond aan te raken. Als je dit nog niet kan, wil dan niet te veel maar bouw dit langzaam op.

Stap 3
Probeer deze positie tien seconde vol te houden. Keer daarna terug in de beginpositie. Ga langzaam weer rechtop staan met de benen op heup hoogte en de armen langs je lichaam. Herhaal deze oefening twee keer.

Comments Off on Het buigen van de heupen! Geen categorie

Het is niet ongewoon om het stretchen een keer over te slaan. voorbeelden waarbij dit mogelijk is kan zijn als ze jezelf niet lekker voelt of je je lichaam gewoon een keertje rust gunt. Maar maak van deze punten geen gewoonte! Als je toch problemen hebt de oefeningen vol te houden zijn hier een paar hele goeie tips voor je. Zodat ook jij de training vol kan houden, en voltooien!

Tip 1
Stel je eens voor, hoe je eruit zult zien na al deze trainingen? Wat was jou doel toen je hiermee begon? Bedenkt je eens hoe je jezelf zult voelen als je dit allemaal behaald hebt. Is dat niet even mooi! En dat allemaal door regelmatig te trainen. Dit zal je kunnen motiveren weer door te zetten, en je doel te willen bereiken. Een tip kan zijn is jou doel op te schrijven en op te plakken op een plek waar je vaak komt. Jij hebt een doel dus overtuig jezelf er daarom altijd van dat je dit kan, hou vol en dan zal je het behalen.

Tip 2
Denk je misschien dat je welverdiende nachtrust niet zonder een kleine verkorting kan? En het zijn maar zes minuten in totaal dat je minder slaapt. zoveel is dat dus zeker niet. En het zal je daarentegen veel meer wakker maken dan dat je de zes minuten had doorgeslapen. Een perfecte start van je dag dus.

Tip 3
Stretchen is niet alleen goed voor je lichaam maar het is ook zeker goed voor je ziel. Dus ook als je jezelf niet lekker in je vel voelt is het goed om hiermee door te gaan. De oefeningen geven je een fit en sterk gevoel. Juist wat jij nodig heb.

Ik hoop dat ook dit jou kan motiveren. Want ook dit kan jij bepalen!

Comments Off on Stretchen is goed voor je, houd het consequent! Geen categorie