Wil jij ook lekker fit en goed in je vel zitten? Dat was nog nooit zo gemakkelijk. En dat alles in maar liefst zes minuten op een dag. dat is helemaal niet veel! Met stretchen hou jij jezelf soepen en fit. en je traint je lichaam ook nog eens zodat je minder snel last zult hebben van eventuele verzwikte voeten of verrekte spieren. Er zijn vele verschillende stretch oefeningen mogelijk. stel daarom je eigen favorieten samen en probeer het eens uit. Hieronder is een van die oefeningen duidelijk en bondig beschreven, zodat jij een het eens kan uitproberen.

Dit is een van de oefeningen van het stretchen. Het zal ervoor zorgen dat de tenen en spieren op de achterzijde van je benen net zoals bij de spieren in je onderbenen en de wanden ervan zal strekken. Bij het begin is het aan te raden de benen als eerst te spreiden. Als je al meer getraind bent, kan je ervoor kiezen de voeten naast elkaar te zetten en deze oefening uit te oefenen.
Tip:
Hou je hoofd en nek ontspannen tijdens deze oefening. Laat je in geen enkel geval afleiden of verleiden om naar voren te kijken. Dit kan later spierpijn in je nek veroorzaken.

Nu zal in de oefening stap voor stap gedetailleerd uitleggen. Zodat die makkelijk te volgen is en jij het ook thuis kan uitproberen.

Stap 1
Ga rechtop staan. Zet je voeten op heup breedte uit elkaar. Laat je armen naast je lichaam hangen.

Stap 2
Laat hierna je bovenlichaam langzaam naar voren buigen. Zo ver als dat voor jou mogelijk is. Als je het kan probeer dan met je handen de grond aan te raken. Als je dit nog niet kan, wil dan niet te veel maar bouw dit langzaam op.

Stap 3
Probeer deze positie tien seconde vol te houden. Keer daarna terug in de beginpositie. Ga langzaam weer rechtop staan met de benen op heup hoogte en de armen langs je lichaam. Herhaal deze oefening twee keer.

Reacties uitgeschakeld voor Het buigen van de heupen! Geen categorie

Comments are closed.